اگر مقالات این وبلاگ رو خوانده باشید حتما متوجه شده اید که بارها اسم گوگل ادوردز و گوگل ادز در کنار هم آمده و احتمالا این سوال براتون پیش آمده که تفاوت این دو در چیست یا اینکه چه شباهتی باهم دارند.باید بهتون بگم این دو نه شباهتی با هم دارند نه تفاوتی در واقع هردو یکی هستند.همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد درآمد اصلی شرکت گوگل از طریق پلتفرم تبلیغاتی آن است که به کسب و کارها امکان تبلیغات در این موتور جستجو را می دهد تا با پرداخت مبلغی بتوانند در نتایج جستجوی مرتبط با محصولاتشون توسط کاربران در رتبه های بالا دیده شوند. این پلتفرم همان گوگل ادوردز یا گوگل ادز نام دارد . . .

گوگل ادز

تاریخچه ی گوگل ادوردز

در اکتبر سال 2000 بود که گوگل ادوردز با نمایش تبلیغات در سمت راست ، بالا و پایین صفحه هر کدام به هزینه ی 10 ، 12 و 15 دلار به ازای هر نمایش آغاز به کار کرد .گوگل ادوردز در سال های گذشته روز به روز در حال تکامل بوده است و به جرأت می توان گفت کاملترین و بهینه ترین پلت فرم تبلیغات آنلاین در سطح جهان است. با توجه به گسترش روزافزون استقبال کاربران از این پلت فرم و همچنین با توجه به اینکه اصلی ترین منبع درآمدی گوگل این سرویس به شمار می آید ، گوگل نیز دائمأ بفکر گسترش و بهبود سطح کیفی آن بوده است.برتینا


گوگل ادوردز

تغییر نام به گوگل ادز

در مارس 2016 گوگل درباره “بازاریابی با اولویت قرار دادن موبایل“، “میکرو لحظات” و تغییرات بزرگی در آینده تبلیغات گوگل ادرودز سخن گفت و رویکرد جدیدی را ارائه کرد.گوگل ادوردز از شروع فعالیت در سال های گذشته شاهد تغییرات و نوآوری های چندان بزرگی نبوده است، اما به زودی باید منتظر تغییرات بسیار اساسی در واسط کاربری گوگل ادوردز باشیم.گوگل برای طراحی واسط کاربری جدید بر روی توسعه کسب و کارها و نه امکانات تمرکز کرده است.

گوگل ادز

گوگل تنها به تغییر در ظاهر و کاربری گوگل ادوردز اکتفا نکرده و حتی اسم این پلتفرم تبلیغاتی رو به گوگل ادز تغیر داده تا به مشتریان خود اهمیت تغییر سیاست ها و استراژی های این شرکت در سالهای آینده رو اعلام کند.در واقع از این پس سیستم تبلیغاتی گوگل رو باید با نام تجاری گوگل ادز بشناسیم.

گوگل ادز

لوگوی جدیدِ گوگل ادز در بالای صفحه وبِ پلتفرم، در همان صفحه اصلی(welcome page) به نمایش درآمده است. حساب توییترِ گوگل ادوردز نیز با اکانت جدیدی به نام گوگل ادز جایگزین شده است. البته کاربران با مراجعه به حساب قبلی به صورت خودکار به این اکانت جدید منتقل می شوند. نام تجاری جدید در محصولات گوگل، Help center  و سایر کانال ها نیز دیده می شود. با این حال ممکن است چند ماه طول بکشد تا این تغییرات به طور کامل در ذهنمان ثبت شود و به آن عادت کنیم.نویان

آموزش گوگل ادوردز

تغییر نام این برند به گوگل ادز فقط بخش کوچکی از تلاش گسترده تر گوگل برای ساده کردن و بهینه سازی پیشنهادات تبلیغاتی خود به مشتریان بود. با این همه گوگل فقط برخی از بخش ها و رابط ها را تغییر داده است. می توان گفت از مهم ترین نتایج این تغییرنام و تغییر لوگو، از بین رفتن برند دابل کلیک در گوگل است. این در حالی است که برندهای ادسنس (AdSense) و ادموب (Admob) دیگر سرویس های شرکت گوگل به کار خود ادامه خواهند داد.
نام تجاری جدید، به شما طیف گسترده ای از قابلیت ها و امکانات تبلیغاتی شرکت گوگل را ارائه می دهد. شما تمامی امکانات تبلیغاتی موجود در Google.com را در نام تجاری جدید یعنی Google Ads مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال شما قادر به ساخت نوع جدیدی از کمپین تبلیغاتی برای معرفی کسب و کارهای کوچک در تبلیغات گوگل خواهید بود که به شما در انجام آسان تر و بهتره تبلیغات آنلاین کمک خواهد کرد.شادان گروپ
البته استفاده از پلت فرم بازاریابی گوگل نیز می تواند یکی دیگر از قابلیت های جدید ارائه شده باشد. بازاریابان می توانند از سرویس بازاریابی گوگل برای رسیدن به اهداف خود در زمینه ی بازاریابی آنلاین استفاده کنند.

گوگل ادوردز
 
درکل میتوان گفت ایجاد این نام تجاری جدید نشان دهنده، استفاده از خدمات تبلیغاتی گوگل توسط طیف گسترده تری از کسب و کارها و افزایش روز افزون آن می باشد. همچنین شما می توانید برای مساهده ی ویدیو های گوگل ادز به اینجا مراجعه نمایید.