در این قسمت از سری مطالب آموزش گوگل ادوردز قصد دارم راجب کیورد پلنر یکی از مهم ترین و کارآمد ترین ابزارهای گوگل ادز صحبت کنم.اگر مجموعه مطالب مربوط به آموزش گوگل ادوردز از این وبلاگ رو دنبال میکنید در پست دوم آموزش گوگل ادوردز راجب تحقیق کلمات کلیدی گفتیم و به نقش مهم ابزارها در روند یافتن و بررسی کلمات کلیدی اشاره شد.ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارد اما می توان گفت مهم ترین و کارآمدترین این ابزارها کیورد پلنر است.در ادامه به معرفی و آموزش این ابزار در گوگل ادز می پردازم تا با نحوه ی کار با این ابزار قدرتمند بیشتر آشنا بشوید . . .

کیورد پلنر

کیورد پلنر در مرحله ی بسیار حساس و مهمه تحقیق کلمات کلیدی نقش مهمی ایفا می کند.البته ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که تقریبا کارایی مشابهی با کیورد پلنر دارند اما باید گفت مرسوم ترین روش در پیدا کردن و بررسی و قیاس کلیدواژه ها برای برگزاری کمپین های تبلیغاتی با استفاده از پلتفرم گوگل ادز استفاده از کیورد پلنر می باشد.
مجددا توصیه میکنم اگر چنانچه دانش و تجربه ی کافی در استفاده از این ابزار ندارید بهتر است از شرکت های ارائه کننده ی خدمات گوگل ادز و یا آژانس های دیجیتال مارکتینگ موجود در کشور کمک بگیرید چون همانطور که قبلا هم در پست دوم سری مقالات آموزش گوگل ادوردز اشاره کردم یکی از بخش های بسیار مهم در برگزاری کمپین ها مرحله ی تحقیق کلمات کلیدی می باشد و اشتباه در این مرحله ممکن است خسارت های فراوانی را به کمپین شما وارد نماید.در این بخش از آموزش گوگل ادوردز به آموزش این ابزار میپردازیم.

آموزش گوگل ادوردز

قبل از شروع به کار با ابزار کیورد پلنر Keyword Planner و یا مطالعه این آموزش توجه داشته باشید که متاسفانه دسترسی به این ابزار در ایران از سوی شرکت گوگل مسدود شده و گوگل هیچ پیغامی در این رابطه به شما نمیدهد که این امر موجب سردرگمی کاربران ایرانی شده است. برای ورود به آن و استفاده از امکانات ادوردز باید آی پی خود را تغییر داده یا از نرم افزارهای ف-لتر شکن استفاده کنید.

مراحل کار با کیورد پلنر

برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید باید اکانت گوگل ادوردز خود را ایجاد کرده باشید. اگر هنوز اکانتی ندارید می توانید در عرض چند دقیقه آن را راه اندازی و تنظیم نمایید و سپس وارد ابزار کیورد پلنر شده و دستورالعمل ها را گام به گام اجرا نمایید.

نکته: برای اینکه بتوانید از کیورد پلنر استفاده کنید، مجبور نیستید کمپینی را اجرا نمایید. اما باید اکانت ادوردز خود را به طور کامل راه اندازی کنید. برای آموزش نحوه ی ساخت اکانت گوگل ادز به اینجا مراجعه کنید.


1-ابتدا وارد اکانت گوگل ادز (گوگل ادوردز) خود شوید و در قسمت بالای صفحه مانند تصویر زیر بر روی آیکون تنطیمات  (آچار) کلیک کنید. سپس بر روی عبارت keyword planner در گوشه ی سمت چپ و بالا کلیک کنید.


کیورد پلنر


2-حال مشاهده می کنید که دو انتخاب در پیش روی شماست. با انتخاب گزینه سمت چپ می توانید تمامی کلمات پربازدید در زمینه های مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کنید و همچنین از طریق گزینه  ی سمت راست می توانید میزان سرچ و هزینه پرداخت کلیکی کلمات کلیدی مورد نظر خود را بیابید.


کیورد پلنر


3-خب در این مرحله ابتدا با گزینه ی سمت چپ صفحه آغاز می کنیم. بر روی گزینه Find keywords کلیک کنید. در صفحه ی باز شده چند کلمه کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری و محصولاتتان مشخص کرده و آن ها را در این قسمت وارد کنید.

کیورد پلنر

4-آماری که گوگل ادز به شما نشان می دهد بصورت پیش فرض براساس زمان و زبان کشوری است که وقت محلی اکانت اصلی گوگل ادوردز با آن تنطیم شده است، پس باید آن را تغییر داد تا اطلاعات صحیح را به ما بدهد.به دلیل مسائل تحریم حتما به این بخش توجه کنید.

کیورد پلنر

5-بر روی ویرایش کنار کشور کلیک کنید و کشوری که انتخاب شده است تا حذف کنید. به دلایل تحریم نمی توان کشور ایران را انتخاب کرد. برای مشاهده ی ویدیوهای گوگل ادز به اینجا مراجعه نمایید.

کیورد پلنر

6-در این قسمت نیز شما امکان انتخاب زبان های مختلف را دارید تا آمار و نتایج با توجه به مکان و زبان به شما ارائه شود.در واقع این امر موجب بهینه کردن تبلیعات شما خواهد شد.پس بر روی ویرایش کنار زبان کلیک کنید و زبان persian را انتخاب کنید.

                                                                  کیورد پلنر

7-حالا شما میتوانید آمار مربوط به کلمات کلیدی که انتخاب کردید را با توجه به موقعیت مکانی و زبان مد نظر خود، مشاهده کنید.

کیورد پلنر

  • گزینه۱: این ستون متوسط آمار جستجو  کلمه کلیدی انتخابی در یک ماه را نمایش می دهد.

  • گزینه۲: میزان رقابت بر روی یک کلمه در این ستون مشخص می شود. (Low=کم)،(High=زیاد) و گزینه متوسط

  • گزینه۳: بیشترین میزان نمایش کلمات را نشان می دهد.

  • گزینه۴: پایین ترین حد ممکن قیمت ها در لینک های بالای صفحه ی جستجو

  • گزینه۵: بالاترین حد ممکن قیمت ها در لینک های بالای صفحه ی جستجو

8-حال میخواهیم  Get search valume and forcast را توضیح دهیم. زمانی که شما وارد این بخش شوید با تصویر زیر روبه رو خواهید شد. در واقع این صفحه با بررسی و آنالیز کلمات کلیدی میزان سختی این کلمات رو با توجه به رقبا , کشور , زبان و میزان ترند بودن آن مشخص می کند و شما با نتایج بدست آمده در این بخش به راحتی می توانید کلیدواژه های مناسب برای کسب و کارتان را پیدا کنید و میزان ریسک و خطاهای احتمالی در برگزاری کمپین گوگل ادوردز خود را به میزان قابل توجه ایی کاهش دهید.برای بدست آوردن آمار دقیق کلمات مورد نظرتون را وارد کنید.

کیورد پلنر

9-در این قسمت نیز اگر توجه کنید متوجه می شوید که منوی بالای صفحه نتیجه نیز مانند حالت قبل است و باید در این قسمت کشور و زبان را انتخاب نماید.

کیورد پلنر

  • گزینه۱: پیش بینی قیمت ها و همچنین نمایش کلمات کلیدی.

  • گزینه۲: برای کلمات کلیدی منفی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • گزینه۳: آمار و ارقام مربوط به گذشته را نمایش می دهد.

  • گزینه۴: ساخت کمپین با استفاده از کلماتی که وارد شده.

  • گزینه۵: این گزینه مربوط به دانلود کردن اطلاعات می باشد.

  • گزینه۶: از این قسمت می توان برای اطلاعات یک بازه زمانی تعیین کرد.

10-این صفحه مربوط به اطلاعات و نتایج بدست آمده در برگزاری کمپین ها می باشد.در صفحه نتایج، آمار براساس هزینه کلیک و بودجه روزانه کمپین مشخص می شود که شما با تغییر آنها می توانید آمار جدید را مشاهده کنید.در واقع این سیستم کاملا هوشمند عمل کرده و بصورت کاملا دقیق و هدفمند می تواند میزان بودجه ی مورد نیاز برای رسیدن به یک نرخ کلیک مشخص را با توجه به کلمات کلیدی انتخاب شده توسط شما پیشنهاد دهد.تاپ ادورت

کیورد پلنر

 در پایان این قسمت ار آموزش گوگل ادوردز رسیدیم. هم اکنون آموزش کیورد پلنر keyword planner را فراگرفته اید و میتوانید از آن برای بهبود وضعیت کسب و کار و همچنین افزایش فروش خود استفاده کنید. برای مشاهده ی مطلب بعدی آموزش گوگل ادوردز به اینجا مراجعه نمایید.