بله درست شنیدید کسب درآمد از تبلیغات گوگل, شاید شما هم تا الان فکر می کردید سیستم تبلیغاتی گوگل فقط برای این شرکت درآمدزایی می کند اما این طور نیست. موضوع اصلی این وبلاگ گوگل ادز و آموزش آن می باشد اما در این مطلب قصد دارم شما رو با یکی دیگر از پلتفرم های تبلیغاتی گوگل آشنا کنم. این پلتفرم گوگل ادسنس نام دارد که بر خلاف گوگل ادز به صاحبان کسب و کار های اینترنتی و گردانندگان وبلاگ ها جهت نمایش تبلیغات مختلف در صفحات سایت و وبلاگشان مبالغی را پرداخت می کند. در واقع کسب درآمد از تبلیغات گوگل برای خیلی از سایت ها منبع اصلی درآمدی به شمار می آید. . .

کسب درآمد از تبلیغات گوگل

البته باید این نکته رو اضافه کنم که کار با گوگل ادسنس و کسب درآمد از تبلیغات گوگل در ایران با مشکلاتی همراه است. شاید مهمترین این مشکلات عدم پشتیبانی گوگل ادسنس از زبان فارسی می باشد. البته برای افرادی که متخصص در زمینه ی تولید محتوا هستند شاید این مسئله چندان مشکل نباشد.
از دیگر مشکلاتی که برای کاربران ایرانی در استفاده از این سیستم و کسب درآمد از تبلیغات گوگل وجود دارد بحث نقل و انتقالات مالی می باشد. البته این مسئله هم با کمک شرکت های ایرانی که خدمات ارزی و نقل و انتقالات مالی آنلاین ارائه می دهند تا حدودی برطرف شده است.
و اما مشکل بعدی که تقریبا در تمام مباحث کسب و کارهای اینترنتی در ایران مشترک می باشد نیود دانش و تجربه ی کاری در این زمینه است. توصیه می کنم برای بهره وری بهتر و استفاده درست از این سیستم از شرکت های ارائه دهنده ی خدمات تبلیغات در گوگل کمک بگیرید.

کسب درآمد از تبلیغات گوگل

کسب درآمد از تبلیغات گوگل با پلتفرم گوگل ادسنس

راه های مختلفی برای درآمد زایی از اینترنت وجود دارد اما می توان گفت یکی از مرسوم ترین و قدیمی ترین این روش ها بخصوص در میان وبسایت های انگلیسی زبان کسب درآمد از تبلیغات گوگل می باشد که این امر به کمک پلتفرم تبلیغاتی این شرکت یعنی همان گوگل ادسنس امکان پذیر می باشد.
با توجه به اهمیتی که گوگل ادسنس دارد و البته توجه رو به رشدی که مدیران وبسایت ها داخلی به این پلتفرم در سال های اخیر نشان داده اند در ادامه به معرفی و آموزش کار با این پلتفرم می پردازیم.

کسب درآمد از تبلیغات گوگل

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست ؟

گوگل ادسنس پلتفرمی است که به وبلاگ نویسان و مدیران سایت ها اجازه می دهد به صورت رایگان عضو شوند و با نمایش تبلیغات گوگل در صفحات سایت یا وبلاگ خود، از طریق این سیستم درآمد زایی داشته باشند.

به احتمال زیاد شما هم در وبگردی ها تبلیغات گوگل را در صفحات سایت های مختلف مشاهده کرده اید. البته این شکل از تبلیغات و کسب درآمد از تبلیغات گوگل در سایت های خارجی و عمدتا انگلیسی زبان پر رنگ تر می باشد.این تبلیغات حتی در مواقعی در صفحه ی نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده می شود.


گوگل ادسنس


بر خلاف گوگل ادز در این پلتفرم تبلیغاتی گوگل بستری برای درآمدزایی مدیران و صاحبان وبسایت ها ایجاد شده است تا با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی گوگل به شکل های مختلف از جمله:ویدیو, گیف, عکس, متن و ... در میان مطالب و محتوای صفحات سایت یا وبلاگ خود کسب درآمد کنند.

در واقع این بنرهای تبلیغاتی متعلق به کسب و کار های متفاوتی می باشد که برای تبلیعات و معرفی محصولات خود به شرکت گوگل سفارشی جهت نمایش آن ها در نقاط مختلف اینترنت می دهند. گوگل نیز این بنرها رو بین افراد متقاضی که صاحب وبسایت یا وبلاگ هستند تقسیم کرده و درآمد بدست آمده را با آن ها شریک می شود.

کسب درآمد از تبلیغات گوگل با استفاده از پلتفرم گوگل ادسنس عمدتا به دو روش صورت می گیرد.

روش های کسب درآمد از تبلیغات گوگل با گوگل ادسنس

برای درآمدزایی از گوگل دو روش وجود وجود دارد که عبارتند از CPM  (پرداخت به ازای بازدیدکننده ) و CTR  ( میانگین تعداد کلیک ). هردو روش از درآمد زایی خوبی برخوردار هستند ولی بسیاری از مدیران وب سایت ها به روش اول یعنی پرداخت به ازای بازدید علاقه ی بیشتری دارند. دلیل اصلی آن نیز این است که با تمرکز بر این روش ترافیک سایت یا وبلاگ درصد قابل توجهی افزایش می یاید که این امر بهبود رتبه و جایگاه سایت یا وبلاگ را نیز به همراه خواهد داشت.
  • نمایش (CPM) : در این گزینه میزان درآمدزایی بر اساس تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات یا پست هایی است که در آن بنر تبلیغاتی توسط شما قرار گرفته است.
گوگل ادسنس
  • کلیک(CTR) : در این روش نیز میزان دریافتی شما از گوگل ادسنس بر اساس تعداد افراد یا کاربرانی است که بر روی تبلیغ موجود در صفحات سایت یا وبلاگ شما کلیک کرده اند.
گوگل ادسنس


برای اینکه بتوانید از این قابلیت درآمدزایی استفاده کنید، باید در ابتدا اکانت گوگل ادسنس GoogleAdsense خود را ایجاد نمایید، پس از ایجاد اکانت خود وارد آن شوید و کدی که گوگل ادسنس در اختیار شما می گذارد را در سایت یا وبلاگتان قرار دهید.

شما می توانید ظاهر تبلیغ، مکان نمایش آن و حتی نوع تبلیغی که می پذیرید را با توجه به ماهیت سایت و یا ظاهر آن مشخص کنید. زمانی که میزان درآمد شما به  استانه حداقل 100 دلار رسید، گوگل یک چک برایتان ارسال می کند یا درآمد حاصل شده را به صورت سپرده در حساب بانکی که به گوگل ادسنس معرفی کرده اید قرار می دهد.


گوگل ادسنس


علت اصلی محبوبیت بسیار زیاد گوگل ادسنس به دلیل کیفیت و اطمینان کاربران و همچنین شیوه و میزان مبلغ پرداختی آن می باشد. به این صورت که گاها مشاهده می شود گوگل ادسنس تا یک دلار فقط برای یک کلیک بر روی بنر تبلیغاتی به مدیران وبسایت ها پرداخت می کند.
به طور مثال اگر شما صاحب سایتی باشید که روزانه 1000 کلیک خور داشته باشد، با تبیلغات جذاب گوگل می توانید روزانه 1000 دلار آن هم فقط در یک روز درآمد داشته باشید.با توجه به ارزش دلار در کشور ما این مبلغ بسیار چشم گیر خواهد بود.

فقط نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که رسیدن به این مرحله به مدت زمان طولانی نیاز دارد و باید صبور باشید. همچنین باید بدانید بدون تولید محتوای مناسب و ایجاد ارزش امکان کسب درآمد از تبلیغات گوگل میسر نخواهد بود.

افزایش کسب درآمد از تبلیغات گوگل

باید توجه داشته باشید که افزایش ترافیک از طریق صفحه ی نتایج موتورهای جستجوی مختلف، افزایش نرخ بازدید و نرخ کلیک را به همراه دارد. همانطور که قبلا هم در مطالب این وبلاگ اشاره کردم افراد برای رسیدن به پاسخ های مدنظرشان در فضای نت با مراجعه به موتورهای جستجو عبارت مرتبط با آن را سرچ می کنند.
قرار دادن محتواهایی که دربرگیرنده ی پاسخ کاربران هستند و البته مرتبط با کلمات کلیدی جستجو شده و مطابق با قوانین سئو نوشته شده اند، موجب کسب رتبه های بهتری در موتورهای جستجو می گردند.
کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو این امکان را برای شما فراهم می آورد تا سایت یا وبلاگتان در صفحات اول و رتبه های نخست نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار گیرد و به همین جهت میزان بازدید و کلیک بر روی آن افزایش یابد. افزایش کلیک بر سایت، موجب افزایش کسب درآمد از تبلیغات گوگل برای شما می گردد. داشت.

آموزش گوگل ادوردز

وجود محتوایی که کپی نشده و یونیک می باشد در سایت های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. ربات های موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمند هستند و در صورتی که با محتوای کپی شده در یک سایت یا وبلاگ برخورد کنند، در بازه زمانی کوتاهی متوجه کپی بودن آن خواهند شد و این امر موجب از دست دادن جایگاه و رتبه سایت در نتایج جستجو و در مواردی مشمول جریمه های شرکت گوگل خواهد شد.

نکات مهم در کسب درآمد از تبلیغات گوگل با گوگل ادسنس

همانطور که در بالا اشاره شد شرط اصلی در استفاده بهینه و درست از گوگل ادسنس تولید محتوای دست اول و رعایت نکات مربوط به سئو است. با رعایت این اصل می توان گفت استفاده از گوگل ادسنس و کسب درآمد از تبلیغات گوگل بسیار ساده و آسان می باشد.
اما برای اینکه در استفاده از این پلتفرم با مشکل مواجه نشوید بهتر است نکاتی که در زیر به آن ها اشاره می کنم توجه کرده و سعی کنید آن ها رو رعایت کنید.
  • هرگز بر روی تبلیغ خود کلیک نکنید: اگر شما به این موضوع اهمیتی ندهید باید این موضوع را بدانید که گوگل با حساسیت همه چیز را رصد می کند و فعالیت شما رو با جزئیات دنبال کرده و متوجه این امر خواهد شد.
  • هرگز دوستان و اعضای خانواده خود را برای کلیک بر روی تبلیغ خود تشویق نکنید: این موضوع نیز همانند موردی است که در بالا به آن اشاره کردم. گوگل بسیار به این موضوع حساس بوده و در چنین شرایطی ممکن است حساب کاربری گوگل ادسنس شما به طور کامل مسدود شود.
  • به کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ توجه کنید: اگر در ماه تعداد کلیک بر روی تبلیغات سایت یا وبلاگتان خیلی پایین می باشد و به طور ناگهانی یا غیر معمول این مقدار به میزان خیلی زیادی کلیک در روز افزایش یابد ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. در واقع امکان خرابکاری از سوی هکرها و افراد دیگر وجود دارد که باید به سرعت درصدد رفع این مشکل باشید تا از طرف گوگل با شما برخورد نشود.
  • هرگز گوگل ادسنس را تنها منبع درآمد خود قرار ندهید: حتی اگر محتوا و سئوی مناسبی دارید و یا چندین سایت یا وبلاگ دارید که از طریق آن هزاران دلار در ماه پول بدست می آورید باز هم نباید تنها به کسب درآمد از تبلیغات گوگل و ادسنس تکیه کنید.
  • بیشتر از سه بلوک تبلیغ در یک صفحه واحد قرار ندهید: گوگل به شما اجازه می دهد تا سه بنر تبلیغاتی در یک صفحه از سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. بنابراین اگر یک تبلیغ در هدر، یک تبلیغ در سایدبار و دیگری را در انتهای پست خود قرار داده اید، ادسنس دیگر به شما اجازه نخواهد داد تا از تبلیغات بیشتری در سایت یا وبلاگتان استفاده کنید. بهتر است تبلیغات را در سرتاسر سایت قرار ندهید این موضوع می تواند بازدیدکنندهای شما را اذیت کند.جی ادز
نکته: باید بدانید که گوگل ادسنس سایت ها و وبلاگ هایی را که تولید محتوایی نظیر ترویج برهنگی، خرید و فروش اسلحه و خرید و فروش مشروبات الکلی یا ترویج خشونت می کنند را تایید نمی کند به غیر از این اگر شما هر سایت یا وبلاگ دیگری داشته باشید میتوانید در گوگل ادسنس تبلیغات بگیرید و کسب درآمد از تبلیغات گوگل را این گونه به واقعیت تبدیل کنید. برای مشاهده ی پست بعدی اینجا کلیک نمایید.