شاید با خودتون فکر کنید خب این چه کاریه؟چرا به جای دیدن ویدئو ها در اینجا از خود سایت آپارات استفاده نکنیم؟درسته که تو سایت آپارات ویدئوهای بیشتری در زمینه ی گوگل ادز قابل مشاهده است اما تماشای این ویدئو ها در اینجا چند مزیت نسبی داره. همونطور که میدونید تمام ویدئوهای آپلود شده در آپارات کیفیت و محتوای کامل و مفیدی ندارند و بیشترشون جنبه ی تبلیغاتی دارند.اول اینکه بنده تمام این ویدئوها رو مشاهده و بررسی کردم و بهترین و مفیدترین ها رو گلچین کردم و همچنین متناسب با مطالب گفته شده در ویدئوها آنها رو مرتب سازی کردم تا شما دچار سردرگمی نشده و به راحتی از محتواشون استفاده کنید . . .
 
گوگل ادوردز
 

گوگل ادوردز چیست و چگونه عمل می کند؟

اگر پست های قبلی رو خوانده باشید به طور مختصر درباره ی گوگل ادز و تبلیغات گوگل مطالبی رو مطرح کرده و توضیح دادم که در واقع گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل و اصلی ترین منبع درآمد آن است. تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، تبلیغات در جیمیل، تبلیغات در یوتبوب، تبلیغات بنری در سایت های همکار گوگل و کلا تبلیغ در هر سرویس دیگر گوگل است. ویدئوهای زیر مربوط به معرفی و آشنایی با نحوه ی عملکرد گوگل ادز می باشد.
 

در ویدئو بالا به صورت کامل شرکت جی ادز به معرفی گوگل ادوردز پرداخته و بخشهای مختلف آن را معرفی می کند.همچنین نگاهی هم به نحوه ی عملکرد این پلتفرم تبلیغاتی در سرچ گوگل و انواع نمایش لینک ها و تبلیغات در این مرورگر کرده است.
 
 
تبلیغات گوگل ادز، دسترسی در یک سطح وسیع، هدفگیری دقیق مخاطبان یا مشتریان و قابلیت سنجش تقریبا نامحدودی رو ارائه میده. در این ویدئو شرکت پارس ادوردز با فرمت حرفه ای و کاملا روان و گویا به شرح مزایای تبلیغات گوگل ادوردز می پردازد.
 

 

این ویدئو هم مربوط هست به بچه های وی دیجیتال مارکتینگ در آپارات که گوگل ادوردز رو به صورت اجمالی مورد بررسی قرار داده و به نکاتی در رابطه با دلایل استفاده از این سرویس و همچنین شرایط کلی آن پرداخته و دیدنش خالی از لطف نیست.
 

مراحل کار با گوگل ادوردز

در سری پست های آموزش گوگل ادوردز در همین وبلاگ به طور کامل نحوه ی کار با ادوردز رو به صورت گام به گام آموزش داده میشود اما در اینجا برخی از ویدئوها که بنظرم مفید و پربار بودند رو از سایت آپارات انتخاب و قرار دادم.کار با گوگل ادز شامل سه بخش اصلی زیر میباشد:
  • راه اندازی و ساخت اکانت
  • ایجاد کمپین تبلیغاتی و مدیریت آن
  • بررسی و آنالیز کمپین تبلیغاتی
این دسته بندی کلی بوده و هر کدام از آن ها شامل بخش ها و عملکردهای متفاوت و بسیار زیادی میباشند.
 
گوگل ادز
 

راه اندازی و ساخت اکانت

شما میتوانید در قسمت اول از سری پست های آموزش گوگل ادوردز نحوه ی ساخت اکانت سریع در گوگل ادز رو به صورت کامل و مرحله به مرحله همراه با تصویر مشاهده کنید.همچنین در اینجا هم چند ویدئو مرتبط با آن را قرار میدم تا کاملا به نحوه ی ساخت اکانت و راه اندازی گوگل ادوردز آشنا شوید.
 

 

این ویدئو مراحل کامل ساخت اکانت را شرح می دهد و شما میتوانید با کمک این آموزش که توسط شرکت تاپ ادورت تهیه شده به راحتی اکانت ادوردز خودتون رو ثبت کنید حتما مراحل گفته شده رو به دقت و به ترتیب انجام دهید تا در ادامه کار به مشکل برنخورید.
 

 

این ویدئو فرق بین اکانت گوگل ادوردز و کمپین تبلیغاتی در گوگل را شرح می دهد تا با تنطیمات صحیح بتوانید سود کسب و کار خود را چندین برابر کنید.دیدن این ویدئو به شدت توصیه میشود.
 

ایجاد کمپین تبلیغاتی و مدیریت آن

ساخت کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز مراحل و مباحث زیادی داره که باید در انجام آنها به اندازه کافی دقت عمل داشته و هوشمندانه تصمیم گیری کنید چرا که یک انتخاب و یا تصمیم اشتباه در زمان برگزاری کمپین تبلیغاتی ممکنه منجرب به شکست کمپین شود و نتیجه ی بدست آمده مدنطر شما نباشد.در واقع اشتباهات و نداشتن دانش کافی ممکن است خسارت های زیادی رو به کسب و کارها وارد کرده و تمام هزینه های برگزاری کمپین گوگل ادوردزشون رو به باد دهد.برخی از مراحل و نکات مهم در ایجاد یک کمپین به شرح زیر میباشد:
  • بررسی و انتخاب کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار شما
  • بررسی و آنالیز وضعیت رقبای شما در موتور جشتجوی گوگل
  • انتخاب پرسونای مخاطب هدف با توجه به جغرافیای مدنظر و . . .
  • اختصاص بودجه ی متناسب با شرایط و نتایج تحقیقات اولیه
  • انتخاب مناسب ترین زمان ممکن با توجه به نوع محصول و خدمات شما
  • توجه به محتوا و سئو سایت یا تبلیغات شما
  • انتخاب متن مناسب با موضوع کمپین تبلیغاتی شما
  • و . . .
البته مباحث مربوط به ایجاد کمپین گوگل ادوردز بسیار گسترده تر بوده و تنها محدود به نکات ذکر شده در بالا نیست.توصیه میکنم اگر دانش و تجربه ی کافی در این زمینه رو ندارین برای برگزاری کمپین هاتون با شرکت های ارائه دهنده ی خدمات گوگل ادز همکاری کنید.
 

 

در ویدئو بالا که توسط تاپ ادورت ارائه شده ساخت کمپین گوگل ادوردز در ده دقیقه و تنظیمات افزونه های گوگل ادوردز و تنظیم بودجه برای کمپین مورد بررسی قرار گرفته و نکات بسیار مهمی رو گوش زد کردند.
 

 

در این فیلم نیز شما با تنظیمات کلمات کلیدی آشنا خواهید شد و همچنین نحوه ی اضافه کردن کلمات کلیدی به لیست کلمات کلیدی در گوگل ادز را آموزش میبینید پس لطفا این ویدئو با ارزش رو از دست ندهید.
 

 

یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در انتخاب کلمات کلیدی ابزار قدرتمند کیورد پلنر است که در این فیلم صرفا به معرفی و آشنایی با این ابزار پرداخته چرا که استفاده درست و بهینه از این ابزار منوط به زمان بیشتزی برای آموزش میباشد.اما در همین حد هم کمک زیادی به شناخت نقش و کارایی این ابزار مهم در برگزاری کمپین ها میکند.
 

ممکن است شما بخواهید اطلاعاتی در مورد میزان رقابت کلمات کلیدی خود جمع آوری کنید یا بدانید رقیب خاصی در چند درصد موراد تبلیغاتش در موقعیتی بالاتر نسبت به شما قرار دارد. با دیدن این فیلم شما جزییات دقیقی در مورد رقابت در تبلیغات کلیدواژه های خود برای گوگل ادوردز خواهید فهمید.
 

لابراسئو در این ویدئو رازهای کاهش هزینه تبلیغات گوگل ادوردز را برای شما فاش میکند تا بتواند با کمترین هزینه تبلیغات گوگل خود را اجرا کنید این ویدئو ارزشمند رو هم از دست ندهید.

بررسی و آنالیز کمپین تبلیغاتی

بعداز انجام مراحل بالا و ایجاد کمپین تبلیغاتی مورد نظرتون مهم ترین مرحله بررسی و آنالیز کمپیتون است چرا که تمام نتایج و دستاوردهای تبلیغاتتون در همین مرحله قابل اندازه گیری و ثمربخشی میباشد.این مرحله رو دست کم نگیرید و برای آنالیز وضعیت کمپینتون زمان و بودجه ی کافی در نظر داشته باشید.
 

 

در این فیلم که توسط گروه فناوری اطلاعات پرنیا تهیه شده، با معیارها و فاکتورهای مهم برای گوگل ادوردز در جهت رتبه بندی و تعیین جایگاه هر یک از تبلیغات در نتایج جستجوهای کاربران آشنا خواهید شد درک این مطلب برای آنالیز و نظارت کمپینتون بسیار موثر خواهد بود.

 

 

آمار ها و گزارشات به شما کمک میکند، تا آگاهانه در مورد تبلیغاتتون تصمیم بگیرید. مخصوصا زمانی که باید در حساب کاربری خود تغییراتی اعمال کنید. ببینید چه چیزی در طول زمان ارزش دارد و چه چیزی ندارد. میتوانید impr، avg.cpc ، clicks، cost را به صورت روتین چک کنید. مثلا برای اینکه ببینید چطور در ترویج برند خود فعالیت دارید Impr را بررسی کنید و بخش های مختلف دیگر رو هم به همین شکل آنالیز و در صورت نیاز تغییر دهید.
 

 

در پایان نیز با ویدئو بالا نگاهی کلی به آنالیز آمار و گزارشات در گوگل ادوردز میکنیم.امیدوارم این مجموعه گلچین شده از ویدئوهای مربوط به گوگل ادوردز برای درک بهتره شما از آن مفید واقع شود. در ادامه همراه این وبلاگ باشید.