اگر شما هم با خواندن مطالب این وبلاگ تصمیم گرفتید تا خودتان طراحی و مدیریت کمپین تبلیغاتی گوگل ادز تان را بر عهده بگیرید باید بدانید که برخی از اشتباهات رایج در گوگل ادوردز ممکن است تجربه ی شکست را برای شما به ارمغان بیاورد.شاید با برون سپاری این موضوع تا حدودی شما را از آسیب های ناشی از اشتباهات رایج در گوگل ادوردز معصون بدارد. اما توجه داشته باشید که اگر شرکت یا فرد مناسبی جهت این کار پیدا نکنید ممکن است این اشتباهات از سوی شرکت ها و افراد متخصص در این زمینه هم رخ دهد. . .

اشتباهات رایج در گوگل ادوردز

گاهی یک اشتباه ناخواسته در استفاده از پلتفرم تبلیعاتی گوگل ادز می‌تواند موجب خسارات مالی زیادی شود. علیرغم اینکه تبلیغات گوگل ادز روش مناسبی برای تقویت حضور آنلاین موثر و کسب درآمد بیشتر است. اگر دقت عمل نداشته باشید ممکن است، بدون اینکه به نتیجه‌ ی رضایت بخشی برسید، بودجه‌تان را از دست بدهید. در این پست با برخی از اشتباه رایج در گوگل ادوردز آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چگونه باید از آنها اجتناب کرد.


اشتباهات رایج در گوگل ادوردز


قبل از اینکه درباره استفاده بهتر از بودجه تبلیغات آنلاین اطلاعات بیشتری کسب کنیم، لازم است که چند مفهوم ساده و کلی را در مورد گوگل ادز بدانید. در حقیقت می توان گفت گوگل ادز یک کانال فروش است. این یعنی دلیل اصلی برای استفاده از پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز فروش محصولات یا خدمات برای کسب سود خواهد بود.


اشتباهات رایج در گوگل ادوردز


اگر محصول یا خدماتی برای فروش و کسب درآمد ندارید، در واقع استفاده از گوگل ادز هم سودی برای شما نخواهد داشت. در نتیجه یا شما به صورت اشتباه از آن استفاده می‌کنید و باید هر چه سریعتر آنرا تغییر دهید یا اینکه باید به طور کلی استفاده از گوگل ادز را کنار گذاشته و پول‌تان را پس انداز کنید.

10 اشتباه رایج در گوگل ادوردز

توجه داشته باشید اشتباهات رایج در گوگل ادوردز شاید بنظر بسیار ساده برسند اما کوتاهی و عدم توجه به هر یک از آن ها می تواند برای کسب و کار شما بسیار زیان بار باشد. مجددا توصیه می کنم در صورتی که تجربه و دانش کافی در این زمینه را ندارید از افراد متخصص در این زمینه و یا شرکت ها ارائه دهنده ی خدمات گوگل ادز استفاده نمایید. شما می توانید برای درک بهتر موضوع ویدیوهای مربوظ به آن را در اینجا مشاهده نمایید.

اشتباهات رایج در گوگل ادوردز

تصویر بالا یک اینفوگرافیک تهیه شده در رابطه با اشتباهات رایج در گوگل ادوردز می باشد که به شکلی ساده و روان این اشتباهات را گوشزد میکند. همچنین برای درک بهتر این موضوع به صورت اجمالی برای هر یک از موارد نمایش داده شده توضیحاتی در زیر مطرح شده است.

1- هدف‌گذاری منطقه‌ای گسترده
اگر یک کسب‌وکار منطقه‌ای یا محلی هستید، از هدف‌گذاری فراتر از منطقه فعالیت خود مثلا در سطح کشور یا استان دوری‌کنید. بهتر است که هدفتان را در چارچوب مخاطب منطقه‌ایِ مرتبط محدود کنید.

۲- تبلیغات بنری غیرمتمرکز
تبلیغات و محتوای نامفهوم آن برای مخاطب به‌شکل گسترده باعث به هدر رفتن کلیک‌ها می‌شود، چراکه در این صورت ممکن است افراد به امید کسب‌وکار و یا برند دیگری به‌اشتباه روی تبلیغ شما کلیک کنند.

۳- گروه‌های تبلیغی غیر منسجم
داشتن گروه‌های عمومی و غیر تخصصی به همراه کلمات کلیدی و جملات نامربوط مطمئناً بودجه و پول شما را به باد خواهد داد.

۴- امتیاز کیفی پایین به صفحات ورودی
ارجاع بنرهای  و لینک های تبلیغات به صفحات ورودی نامرتبط به موضوع تبلیغ، به نوعی پول دور ریختن است. از آن‌ بدتر اینکه تبلیغ به صفحه اصلی‌ یا فهرست ارجاع داده شود فقط به امید اینکه مخاطب محصول موردنظرمان را خودش در صفحات پیدا کند.

۵- هدف‌گذاری نامحدود “هزینه‌بر کلیک”
بهتر است قبل از هر گونه اقدامی در گوگل ادز هدفگذاری کنید و بودجه ی معقولی را متناسب با کسب و کارتان معیین کنید. هزینه کردن نامحدود و بدون کنترل “هزینه‌بر کلیک” مطمئناً بودجه ی شما را هدر می دهد.

۶- هدف‌گذاری وسیع
سعی کنید همیشه بر روی “کلمات کلیدی بلند” برنامه ریزی کنید. تک واژه ها و عبارات کوتاه خیلی‌ کلی‌ و بیشتر اوقات گران هستند. درعین‌حال تنظیم کردن همه کلمات کلیدی بر روی “کلیدواژه‌های گسترده” نیز اصلاً به‌صرفه نخواهد بود.

۷- عدم استفاده از لغات کلیدی در تبلیغ
نداشتن عبارات مرتبط در متن آگهی ها  “رتبه کیفی” آن را پایین و به موجب آن هزینه تبلیغ را بالا می‌برد.

۸- فهرست بلند از لغات کلیدی
بهتر است اصلاً از عبارات کلیدی ضعیف و یا نامربوط در برگزاری کمپین گوگل ادز خود استفاده نکنید. به‌محض دیدن همچین مواردی، آن را متوقف کنید!

۹- نداشتن لغات کلیدی منفی
اگر شما از کلیدواژه های منفی‌ در آگهی استفاده نکنید، در واقع با این کار کاربران و جستجوگرهای نامربوط را دعوت به کلیک بروی تبلیغ خود می‌کنید که درنهایت باعث هدر رفتن بودجه ی شما خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که عبارات کلیدی خود را به‌دقت بررسی‌ و آنالیز می‌کنید و اگر تمایل ندارید محصول یا خدمات خود را رایگان در اختیار دیگران قرار دهید، حتماً جا برای کلمات منفی‌ مثل “ارزان” یا “مجانی‌” بگذارید.

۱۰- اجرای کمپین‌ها بدون پیگیری دائم مکالمات
ممکن است که پول “هزینه‌بر کلیک” شما را به باد ندهد، اما هیچ ارزش‌افزوده‌ای نیز ایجاد نمی‌کند! داشتن دستورالعمل پیگیری مکالمات به شما کمک می‌کند که برگشت سرمایه (ROI) کمپین تبلیغاتی خود را بررسی‌ کنید. بدون داشتن یک برنامه  مناسب برای گفتگوها، خیلی‌ مشکل است که متوجه شویم ورودی‌های جدید جبران هزینه تبلیغات را می‌کنند یا نه.


به پایان این پست در رابطه با اشتباهات رایج در گوگل ادوردز رسیدیم امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. برای دسترسی به مطلب بعدی می توانید از اینجا اقدام کنید.