مرحله اول آموزش گوگل ادوردز - ساخت اکانت
مرحله دوم آموزش گوگل ادوردز - تحقیق کلمات کلیدی
مرحله سوم آموزش گوگل ادوردز - کیورد پلنر
مرحله چهارم آموزش گوگل ادوردز - ساخت کمپین
ساخت کمپین گوگل ادز
برای ساخت کمپین بعداز این که که وارد اکانت شدید، به بخش مربوط به campaigns بروید و بر روی دکمه مثبت(+) یا New Campaign کلیک نمایید.
در ابتدا نوع کمپینی که قرار است برگزار کنید را انتخاب کنید. بهتر است که برای این قسمت از “Search” استفاده نمایید و بعد از آن Continue را بزنید.
در این جا می توانید یک Goal(هدف) برای ورودی های خود انتخاب کنید و سپس گزینه ی Continue انتخاب نمایید.
ایجاد گروه تبلیغ (Ad Group) و آگهی
- در قسمت Heading عنوان تبلیغتان را درج نمایید (فقط 25 کاراکتر)
- در قسمت Description line 1 توضیحات کوتاهی بنویسید.(فقط 35 کاراکتر)
- در قسمت Description line 2 توضیحات تکمیلی کوتاهی بنویسید.(فقط 35 کاراکتر)
- در قسمت Display URL آدرس سایتتان را بنویسید
- در قسمت Landing page آدرس صفحه فرود را بنویسید.
ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ اگر landing Page (صفحه فرود) را مشخص نکنید همان آدرس سایتتان به صفحه فرود اختصاص می یابد.
نکته: فاصله (space) ، نقطه و کاما نیز هر کدام یک کاراکتر به حساب می آیند.
. در قسمت Keywords که در عکس زیر هم مشخص شده ﮐﻠﻤﺎت ﮐﻠﯿﺪی را ﺑﻪ کمپین خود اﺿﺎﻓﻪ کنید.
در کادری که در تصویر مشخص شده Enter one keyword per line شما می توانید در ﻫﺮ ﺧﻂ ﯾﮏ ﮐﻠﻤﻪ ﮐﻠﯿﺪی را وارد کنید.
همانطور که در مطالب فوق هم اشاره شد در قسمت Default bid هزینه کلیک کلمات کلیدی را با رعایت نکات ذکر شده می توانید تعیین کنید.
به طور مثال می توانید مشخص کنید هزینه کلیک کلمات برابر با 0.1 دلار یا ارزهای دیگر تعیین شود.
در انتها نیز با کلیک کردن بر روی گزینه ی Save ad group مراحل انجام گرفته شده را ذﺧﯿﺮه نمایید.اکنون به انتهای آموزش گوگل ادوردز (4) رسیدیم. برای مشاهده ی ویدیوهای گوگل ادز به اینجا مراجعه نمایید.
تبریک می گویم شما با موفقیت مراحل ایجاد کمپین گوگل ادز را پشت سر گذاشته اید. اکنون باید مدت کوتاهی صبر کنید تا گوگل آگهی شما را بررسی کند. ﭘﺲ از بررسی ﮔﻮﮔﻞ، اگر مشگل خاصی وجود نداشته باشد کمپین ﺷﻤﺎ از طرف پلتفرم گوگل ادوردز مورد تایید (approved) واقع خواهد شد. به ندرت اتفاق می افتد که کمپین گوگل ادز شما مورد تایید واقع نشود (disapproved) در اینصورت تبلیغ خود را بازبینی نمایید و بررسی کنید که موارد آگهی شما بر خلاف مقررات گوگل نباشد.دیماهت
نحوه پرداخت هزینه ی تبلیغات
برای پرداخت هزینه های مربوط به برگزاری کمپین در گوگل ادز خود گوگل چند روش را برای پرداخت این مبلغ به وسیله ی حساب شما پیشنهاد می کند: روش اول به روش پرداخت دستی (Manual Payments) معروف است که شما در این روش قبل از به نمایش درآمدن تبلیغ وجه را به گوگل ادز پرداخت می کنید و در روش دوم که همان روش پرداخت خودکار (Automatic Payments) می باشد گوگل ادوردز هزینه را پس از نمایش تبلیغ شما از حساب بانکی تعریف شده برداشت می کند. (طبق تجربه، و نظرات افراد متخصص در این حوزه توصیه می کنم گزینه ی پرداخت نقدی را انتخاب کنید، زیرا دردسر های کمتری نسبت به پرداخت اتوماتیک دارد.)
برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری یا حساب بانکی برای این کار توصیه می شود از شرکت های واسط موجود در کشور استفاده کنید چون این بخش در ایران به علت محدودیت های بانکی قابل انجام نمی باشد.